Rejestracja do poradni oraz diagnostyki obrazowej
Rozpatrywanie skarg pacjentów
1. Pacjent ma prawo zgłaszania swych uwag, wniosków i skarg zarówno w trakcie realizacji świadczeń, jak i po jego zakończeniu.
2. Skargi mogą był składane w formie pisemnej lub ustnej.
3. Zastrzeżenia dotyczące sposobu leczenia i opieki można składać do:
1) Ordynatora/Kierownika Oddziału w godzinach ich urzędowania,
2) Lekarza dyżurnego/pielęgniarski dyżurnej po godzinach podstawowej ordynacji pracy,
3) Dyrekcji Szpitala:
• osobiście w Sekretariatach Dyrekcji,
• telefonicznie pod numerami telefonów: 61 8 212 221/ 61 8 212 240,
• mailowo na adres: szpital@lutycka.pl,
• listownie na adres: Szpital Wojewódzki w Poznaniu, ul. Juraszów 7/19, 60-479 Poznań
4. Dział Marketingu prowadzi Rejestr Skarg.
5. Skargi zgłaszane przez Pacjentów ustnie w rozmowie z pracownikami Szpitala są odnotowywane w formie notatki służbowej przez osobę przyjmującą skargę i przekazywane do Sekretariatu Dyrektora Szpitala.
6. Skargi powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki nie później niż w ciągu 30 dni od dnia złożenia lub wpłynięcia wniosku lub skargi.
7. W przypadkach uzasadnionych Pełnomocnik ds. Zarządzania Zmianą może złożyć wniosek o wydłużenie terminu udzielenia odpowiedzi (w przypadku spraw trudnych), lub o przekazanie odpowiedzi do weryfikacji prawnej.
8. Przedmiotem skargi może być w szczególności naruszenie praw pacjenta w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej oraz zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników, naruszenie praworządności lub słusznych interesów skarżących, a także przewlekłe załatwianie spraw.
9. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności: sprawy ulepszenia organizacji i usprawnienia pracy, zwłaszcza w aspekcie udzielania przez Szpital świadczeń opieki zdrowotnej oraz zapobiegania nadużyciom.
10. Skarga lub wniosek mogą być składane w imieniu własnym lub przez inną uprawnioną osobę.
11. Szpital przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski w sposób gwarantujący równe traktowanie stron, zachowanie obiektywizmu, przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa.
12. Na oddziałach Szpitalnych oraz w przychodni zgłaszanie skarg i wniosków może być dokonywane przez wpisywanie do przeznaczonej do tego celu książki skarg i wniosków, a informacja o miejscu jej przechowywania umieszczona jest w widocznym miejscu.
13. Skargi i wnioski wnoszone na piśmie powinny zawierać imię i nazwisko wnoszącego oraz adres do korespondencji – brak tych danych spowoduje, że Szpital rozpatrzy skargę, ale pozostawi sprawę bez odpowiedzi.
14. W przypadkach skarg szczególnie skomplikowanych lub zdarzeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo innych pacjentów lub personelu Szpitalu, Dyrektor może powołać specjalną wewnętrzną komisję w celu przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego
oraz rozpatrzenia skargi, a także ustalenia ewentualnych dalszych działań po stronie Szpitala (w tym również w zakresie konieczności powiadomienia policji lub prokuratury).
Komisji tej przewodniczy każdorazowo Zastępca Dyrektora ds. Medycznych, który wskazuje dalszych członków komisji do zatwierdzenia przez Dyrektora. Komisja jest powoływana każdorazowo odrębnym Zarządzeniem Dyrektora.
Z pracy Komisji sporządzany jest pisemny raport zawierający szczegółowe informacje dotyczące przebiegu zdarzenia lub działań, co do których skierowano skargę, rekomendację dalszych działań. Raport, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym jest podstawą dla dyrekcji do podejmowania dalszych działań w zakresie organizacji pracy, funkcjonujących procedur i zasad czy też kwestii związanych z osobami uczestniczącymi w udzielaniu świadczeń zdrowotnych.
Szpital Wojewódzki w Poznaniu
ul. Juraszów 7-19, Poznań 60-479
tel. 61 8 212 221, mail: szpital@lutycka.pl
Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta w filii nr 1 i 3: r.pr. Szymon Rajski
Dyżur pełni w każdy wtorek w godz. 12:00 – 14:00 w pokoju 262. Kontakt telefoniczny pod numerem 61 8 212 229.
Pełnomocnik Praw Pacjenta w Filii nr 2: Magdalena Korczak - Zachwyc
Dyżur pełni we wtorki i czwartki w godz. 10:00 – 11:00 Zgłoszenia w Izbie Przyjęć. Kontakt telefoniczny pod numerem 61 29 73 467
Telefoniczna Informacja Pacjenta:
800 - 190 - 590
(połączenie bezpłatne z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
mail: kancelaria@rpp.gov.pl
fax: (22) 506 - 50 – 64